lördag 20 september 2008

Packa packa...

Håller på att bestämma vad som ska med. Inte så lätt alls, framförallt inte som "travel light" aldrig riktigt varit min grej. :-/
Redan Anilas 15 babymatsburkar väger mängder, och hennes majsbågar tar flippat mycket utrymme. Raju menar att de nog har burkmat i Nepal också men jag är tveksam. Å andra sidan minns jag när jag före första resan köpte tandborstar och -kräm och sedan hittade helt samma produkter (men billigare) i butikerna där. Så visst kan han ju ha rätt också.

Resekärran som jag köpte är förresten helt fantastisk. Jag är jättenöjd med den, och hoppas verkligen den överlever transporten till Nepal. :)

Vi har också köpt en BabyBjörn bärsele från huuto.net, som Raju stolt bär omkring Anila i (mina bärsjalar var för kvinnliga för honom). Hon trivs också i selen, och somnar enkelt där om hon är trött. Så inte alls så dum investering det heller.

Nu ska jag gå och försöka halvera högen med kläder som jag skulle vilja ta med till Anila, och sedan göra samma med mina Londonkläder. Nepalkläder har jag tur nog redan där (förutsatt att ingen mal eller annan ohyra ätit upp dem sedan jag såg dem senast för 4 år sedan, såklart...).

Inga kommentarer: