lördag 11 oktober 2014

Shopping

Tänkte ge ifrån mig ett livstecken, då det igen varit ganska tyst här på bloggen. Har varit busy med "Miras bok till Nepal". Men vi har nog gjort annat också. Shoppat till exempel. Idag i Mahendrapuls modernaste supermarket. Anila köpte upp sina sista Dashain-tikapengar: fjärilsvingar, fjärilsdiadem och trollspö. Inika var besviken att trollspöet inte fungerade, alltså att hon inte kunde trolla med det ;-) Inika har ännu mycket pengar kvar, Anila gör sitt bästa att lura dem av henne... Själv börjar jag ha alla julklappar under kontroll snart, och det mesta andra också, fast min shoppinglista ännu nog är flera sidor lång...

Nästa vecka ska jag jaga en röd eller mörklila sari att ha som sovrumsgardin hemma i Finland. Bishnudidi lovade hjälpa, fast hon inte alls förstod pointen med att hänga en sari i fönstret "men Linda har ju tidigare också haft så underliga inredningsidéer". För ett antal år sedan jagade vi tillsammans en sari som jag hängt bl.a. bakom sängen, på datorstolen och på en annars tråkig, vit skåpsida hemma, kanske hon kom ihåg den shoppingfärden ;-)




Bilden hittade jag på Anilas kamera. Den är från då vi shoppade kläder och annat i Mahendrapul med Bishnudidi och Laxmididi och kusinerna helt i början av resan. Bakgrunden är tyvärr ingen kuliss från Photoshop, Inika har faktiskt betett sig så där mitt bland alla kunder i guldsmedsbutiken :P

Inga kommentarer: