måndag 12 september 2011

Det närmar sig...

Nu är det bara 10 dagar kvar till avfärd, och oj så mycket ogjort ännu. :-/ Vi köpte biljetterna i juni, kommer att vara borta 22.9.-12.12.2011. Vi valde att inte flyga via London den här gången, utan flyger Finnair och något Indiskt budgetbolag, via Delhi. På det sättet blev det billigare, vi får färre flygtimmar, och vi behöver inte packa med oss kläder för Londons klimat. London hinner vi besöka t.ex. nästa Dashain istället, eller på våren. Vi stannar ca 3 mån, tillräckligt länge för att hinna vara där ordentligt, men tillräckligt kort tid för att Raju inte får problem på jobbet här i Finland. Så är det ju helt kiva att komma hem före jul också, fast jag först var lite besviken att vi inte stannar till våren.

Just nu är lägenheten upp och ner av alla saker som samtidigt är på hälft: Barnkläder i olika storlekar som ligger i högar och ska packas upp eller ner eller lämnas här eller ges bort eller bara annars byta ställe. Plastpåsar fulla med gåvor till alla släktingar står radade i vardagsrummet. Tvättprojekt, tömma frysen projekt, handarbetsprojekt, och så allt möjligt annat som jag så gärna skulle göra den här mammaledigheten men bara inte ens hunnit börja med ännu.

Mitt i all villervalla lyckades jag trots allt hitta Anilas packningslista från förra resan, vilken är bra guideline för vad Inika kommer att behöva. Men bara 4 klänningar? och bara 12 bodyn? Hur ska jag kunna välja ut dem då alla hennes kläder är nästan lika härliga??? För att inte tala om hur svårt det blir att packa Anilas kläder, när hennes egen vilja och åsikter också (åtminstone lite) måste tas beaktande ;-) Tur nog behöver jag själv inte bry mig om mina egna kläder, de ligger alla redan packade i  Nepal, jag behöver bara ta underkläder och det jag ska resa i med mig. :)

1 kommentar:

Melli sa...

Jag tycker ju redan man måste ha massor med sig om man åker bort för en vecka.Vet inte om jag sku klara av att packa för tre månader. :/ Lycka till med packandet så ses vi på torsdag!