onsdag 28 september 2011

En dag av svettigt arbete

Anila vid vart kladskap
Jobbdag för mig. Först handtvätt av mina kläder, sedan av Inikas blöjor. Sedan matlagning till Inika, matning, och sedan en tur till Mahendrapul, den här gången med Shantadidi och hennes son för att köpa tyg för påslakan och ett par till lådor till klädskåpet. Jag hade tänkt åka med bara Inika, men Anila krävde att få komma med. I Mahendrapul var det stekhett och fullt med människor, festival-ledigheten på kontor och i skolor började idag och kommersen var i full gång i butiker och på gatorna. Inte kul med 2 barn :-/ Då vi kom hem organiserade jag klädskåpet färdigt, vek blöjor och så var det mat och läggdags. Jag hade tänkt skriva på datorn efter att barnen somnat, men slocknade själv, nästan före Anila.

Inga kommentarer: