tisdag 18 oktober 2011

Kul med kompisar

Här beundrar vi buddhist stupan i Boudnath (utom Anila,
som sover på min rygg)
Vi kom alltså som sagt tillbaka till Pokhara på lördag, tillsammans med Nanna och Walle. Nanna och Walle har nu bekantat sig med Pokhara, delvis tillsammans med oss, delvis på egen hand, medan jag har tvättat kläder och skött barn och Raju har gjort vad han nu har gjort (mest varit hemma och skött barn han med). Det har varit kul att ha bekanta här från Finland. Under alla de resor vi gjort till Nepal (totalt har jag varit här över 13 månader) har hittills verkligen inte en enda bekant från Finland varit här samtidigt som vi (!). Den här resan har vi istället besök av både Nanna och Walle, och mina föräldrar. I morgon ska Nanna och Walle iväg på en ca 6-dagars vandring i Annapurnatrakten. På fredag åker vi till Kathmandu för att möta mina föräldrar.








Jag addar några till bilder från våra dagar tillsammans med Nanna och Walle i Kathmandu och Pokhara (om Internet och datorn inte strular igen). Försöker också adda bilderna från Inikas namngivning som jag typ 5 gånger tidigare försökt adda, men som alltid har misslyckats (kolla inlägget skrivet 5.10.).
Middag på restaurang i Kathmandu. Nanna och Walles kompis
 Sonja, som råkade vara i Kathmandu, var också med, men hon
syns inte på bilden.

På en bänk på kullen framför Nepals heligast hindutempel
Pashupathinath 
Solen går ned bakom kullarna runt Gorkha. 
Vi vandrade ner för de 1500 trappstegen i
skymning/mörker.

Kexpaus på vår vandring längs de 1500 trappstegen upp
 till templet på en kulle ovanför Gorkha. Anila blev ganska
 trött men orkade ändå. Själv var jag ganska svettig
 av att bära på Inika…

Inga kommentarer: