torsdag 20 oktober 2011

Packat och klart


…för vår avfärd till Kathmandu. Har varit en rätt så ansträngande dag idag. Anila har inte haft någon att leka med (Praketi for hem i går), så hon har hängt efter mig och pockat på uppmärksamhet. Jag har haft packning och klädtvätt att sköta, och inte egentligen haft tid för henne. Eller Inika heller, för den delen. Eftersom ingen annan verkar förstå hur ofta en baby behöver kissa, så jag har hela tiden fått mer byke att tvätta…suck…Sådär annars har blöjfriheten fungerat helt ok, jag för bok över hur ofta hon kissar i blöjan/byxorna (dvs räknar medeltalet av hur många ”olyckor” som skett under de ca 3 dagar som går mellan varje blöjtvätt) och som bäst har hon varit ”torr” i medeltal i över 12 timmar i sträck! Hur bra det lyckas beror ändå ganska långt på hur mycket tid jag själv har haft att hålla koll på att hon sitter på pottan tillräckligt ofta, och såklart också på om vi varit hemma eller någon annanstans där hon inte haft tillgång till potta/wc.

Vädret idag och igår har varit grått som i en cementsäck. Inget regn, men inte något solsken heller. Jag hoppas Nanna och Walle har haft bättre väder uppe i bergen, annars har de nog inte sett mycket av de bergstoppar de vandrade iväg för att beundra.

Ska och lägga mig nu, bussarna till Kathmandu avgår alltid vid 7-tiden på morgonen, så vi har tidig väckning i morgon.

Inga kommentarer: