lördag 6 september 2014

Lärare i behov av semester, tydligen

Jag min virrhjärna har helt lyckats missförstå vår resedag till Kathmandu. Vi reser alltså lördag, redan i morgon alltså. Hmmm...vet inte hur jag lyckats blanda dagarna.

Till semesterns ära postar jag en bild av vad vi sysslat med i skolan de senaste veckorna: Bokstavscollage till vår vägg. Ekorren är en spratteldocka av kartong, alla delar kan röra sig. Lammet är det tidningspappersverk jag nämnde tidigare som hon först inte alls hade lust att göra. Månen gjorde vi idag, den är återvinningskonst av ett gammalt nattlinne och ett grötflingepaket.

Nu ska jag lägga mig och drömma ljuva drömmar om den lasagne, thaimat, spagetti, moussaka och mughal indisk och sydindisk mat vi ska äta de följande dagarna i Kathmandu...

1 kommentar:

Melli sa...

Oj så fina!
Tur att jag läser här så flitigt, satt meddelande till dig på FB. Ha det så roligt och tappa inte bort nån. ;) Kram på er!