torsdag 25 september 2014

Mera pyssel: Resa hem till Finland-kalendern

Mira hade snuva och feber i två dagar förra veckan, på veckoslutet var det min tur att ha täppt näsa och kanske lite feber också i början av veckan (jag brydde mig aldrig om att mäta, men var omväxlande svettig och huttrande, så antagligen hade jag). I dag vaknade både Anila och Inika med huvudvärk och feber. Idag har vi därför inte haft någon skola, utan jag har suttit och pysslat för mig själv medan de har sovit.

Och vad har jag pysslat då? Jo, en ”resa hem till Finland”-kalender, en idé som Anila och jag hittade på tillsammans då hon om igen frågade när vi ska resa hem. Kalendern är som vilken vanlig bild-julkalender som helst, med 36 luckor för de 36 dagar vi har kvar här. Bilderna klippte jag ur diverse tidningar jag hittade, de är inte så sprittande roliga allihopa, men kanske töserna uppskattar dem ändå. Anila skulle väl egentligen ha velat ha en kalender där bilderna smälter in i bilden på framsidan, men jag hade mer inspiration att klippa och limma än att rita, därför blev den så här. Den första luckan, dagens lucka i mitten i vänster kant, är redan öppnad. Dagens bild var några fina porslinskrukor (nej, inga jubelskrik för dem, men det var ju kul att öppna luckan ändå, tyckte Anila).

Inga kommentarer: