fredag 1 augusti 2014

Regnbåge och himmelsk pizza

Internet har haft mer problem än vanligt, hinner alltid bara öppna sidorna utan att hinna skriva mera när det hänger upp sig igen. Eller alternativt fungerar Internet, men det är strömavbrott och batterierna i laptopen dör innan jag hinner posta något nytt i bloggen. Beklagar.


Idag var jag frisk igen och vi gick hela familjen på pizza till Neptalia, stället som rekommenderades i Trip Advisor. Där var faktiskt himmelsk pizza, så god att flickorna åt sina bitar rubb och stubb och utan att ens separera delar av dem till varandras tallrikar (eller ja, lite plockade vi hit och dit för jag åt deras oliver och de fick min höna). Men gott var det verkligen, mums! Medan vi satt där började det regna fast solen ännu sken. Flickorna spanade efter regnbågen, och visst kom den fram. Vi gick hem i regnet och det var så svalkande skönt att jag inte ens brydde mig om att använda paraply fast jag hade med mig ett. Hemma sprang vi genast upp på taket för att beundra regnbågen ordentligt.


2 kommentarer:

Maria sa...

Hej, hittade din blogg, roligt att läsa om hur ni har det!

Mum with a vision sa...

Varsågod att följa med vår resa :) Du kan gärna visa barnen också, Inika pratar emellanåt om E och om att börja i nya gruppen på dagis. Hoppas ni haft en skön sommar, vi hade så mycket program före resan att det inte blev av att lekparksträffas. :-/