lördag 1 juli 2017

Slödag hemma

De senaste dagarna har vi inte just gjort något särkilt. På torsdag var vi i Mahendrapul, Pokhara centrum, och köpte mat och så dessutom örhängen till Anila (av äkta material men till väldigt rimligt pris).

På fredag var vi ett par timmar på besök hos Rajus kompis och hans familj (tre pojkar i åldrar 3, 7 och 9). De har bott ett antal år i Amerika och byggt sitt hus i ”amerikansk” stil. Väldigt snyggt faktiskt, med stora fönster, högt vardagsrum med öppen trappa längs väggen till andra våningen och öppet kök en kvarts trappa ner från vardagsrummet. Och fönster från övre våningens ena sovrum ner till vardagsrummet. Fancy värre. Deras pojkar och mina flickor var tyvärr inte alls på humör att mingla, så för flickorna var det ganska tråkigt. Inika hade dessutom ont i magen, som hon haft av och till ända sedan onsdag.

Idag, lördag, har Inika fortfarande ont i magen, så vi har varit hemma hela dagen. Jag passade på att tömma och jesustejpa simbassängens bottenplast, fyller på den då Inika mår bättre. Raju tänkte ta Inika till en pålitlig läkare i morgon (som undersökt Anila också då hon var baby), om hon ännu mår dåligt då. Läkaren är ledig idag, och något akut problem har hon inte, så därför låter vi det vänta.

Så har vi också låtit måla om köket och vardagsrummet, från ljusrött till ljusgrönt och brunt. Arbetarkillarna började i morse och håller ännu på att måla. Bra verkar det bli. Dessutom anslöt vi huset till Pokharas fibernätverk, vilket borde ge pålitlig 5 M internetförbindelse. Min laptop kastar ut mig från nätet stup i kvarten av någon anledning, men så länge jag är online funkar det ju nog kvickare än förr.

Har försökt uppdatera bloggen då jag haft lite tid över, har t.ex. lagt till bilder i gamla inlägg. Jag har sorterat inläggen efter datum för att få ordning i texten. Många nya inlägg alltså, som ni ser, fast det på datumen verkar som de varit publicerade för länge sedan. Just nu har jag lite tid att arbeta eftersom flickorna leker sin nya favoritlek - skola. De har köpt en matematik-pysselbok i bokhandeln och flera färgläggningsuppgifter till Mira (Paw Patrol som hon fick av momi som flygunderhållning och en till bok har hon redan ritat full).


Inga kommentarer: