tisdag 8 juli 2014

Tvättdag

Idag sken solen igen. Jag har jag varit på tumanhand med Mira en stor del av dagen, för töserna var med Raju och kusinerna nere vid sjön Phewa nästan hela eftermiddagen. Kusinerna testade att paddla kajak, töserna tittade på fiskar och annat. Lite besvikna var de att de inte fått paddla eller alls vara i någon båt, men de hinner någon annan gång. Själv hann jag skriva blogg och tvätta lite kläder. Tvättmaskinen, som senast fungerade ganska dåligt men ändå lite grann, är nu helt sönder så vi måste tvätta allt för hand. Ama tyckte jag ska ta kläderna till tvättservice eller ge dem till vår hemhjälp att tvättas, men jag tycker hemhjälpen har helt tillräckligt sjå med att göra mat åt oss alla 14 personer varje dag, och jag har inga pengar för tvättservice (eller annan lyx heller för den delen), däremot gott om tid att tvätta, så jag tvättar själv. Mira tyckte tydligen ändå att jag behövde hjälp J

Inga kommentarer: